Varför svarar du inte?

"Hej! Hej! Hej Malin! Hej! Hej! Hej! Hej! Hej! Hej! Hallå? Hej! Hallå? Hallå? Hej! Hej! Hej! Varför svarar du inte? Hallå? Hej! Är du där? Hej Hallå?" 

Förlåt Henrik. Men jag håller ju på att svara på Tomas senaste 643 "Hej!" nu så att jag återkommer lite senare. Sen måste jag svara på Olas 16 "Är du kåt?" och Fredriks 6 "Vill du ses utomhus och ha lite KUL? Kan ju rent av bli lite åka av, hehe." 

Det tar ju en jäkla massa tid det här. Nästan ett heltidsjobb att vara singel. Man får ju skaffa en assistent till detta om man ska hinna svara på alla "Hej! Hej! Heeej! Hallå?". Som tur är har jag ju bloggen och kan svara lite snabbt här istället så spar vi ju alla en massa tid som vi kan använda till bättre saker. Så ja: HEJ Henrik! Och HEJ Tomas! Jag är inte kåt för tillfället Ola men tack för visat intresse. Det kom ju en massa snö i natt Fredrik! Jag har en pulka men det är hål i den tyvärr. Men vi kanske kan ha snöbollskrig istället? Blir KUL!

Inkorgen när man ändrar status till "singel"

Lite ifrån inkorgen de senaste dagarna...

"Det är äntligen vinter, ska jag kanske komma och värma dig? Hur värmer jag dig bäst? Önska fritt!"

Men vad snällt! Veden är i källaren. Då får gärna komma och bära upp ett par lass. Du kan lägga det i backarna på altanen bara.

"Ser på din status att du är singel! Då MÅSTE ju vi ses!"

Oj, måste vi verkligen det?! (Är det ett krav man har? Hade ingen aning. Fan...blir ju stressigt.) Borde byta status ASAP. 

"Hej sexy, när flyttar du in hos mig? Känns ju förutbestämt, eller hur??!!"

Jag känner exakt samma! Ska bara packa ihop mitt här!


"Du ser ut att vara en kvinna med ett lugnt sinne och ro i själen. Som är färdig med omöjligheter och ser möjligheterna överallt. Som vågar och tar för sig. Åh! Som smakar sältan i havet och njuter av vinden i håret. Som inte flyr utan stannar och omfamnas av oändlighet, värme, magi och poesi. En kvinna som njuter och som låter sig njuta av fågelsången och en mans stilla beröring på en drömmande skälvande kropp i natten. Som känner, smakar och lever här och nu i harmoni med ALLT!"

Eeeh? Va? Kan du läsa allt detta av en profilbild är du lika smidig som Björn Ranelid med sitt "puffande" på facebook, haha. Jag känner inga spännande vibbar här. Mer magsjukesymptom. Och det är nog ingen bra start. Sorry.

"Knulla idag?"

Nej tack, inte idag!

"Hej Malin! Jag visste inte om jag skulle höra av mig eller inte. Vi lever ju trots allt på en liten ort där "alla känner alla" och vi känner ju varandra lite på distans. Skulle va trevligt att ta ett glas vin ihop! Hör av dig om det känns intressant!"

Tack, kul att höra ifrån dig! Men ja, din fru skulle kännas lite i vägen på detta "vin-provar-tillfälle"...eller? Och dessutom skulle det bli sjukt stelt på nästa föräldramöte...

"Har legat vaken flera nätter och funderat över varför en kvinna som du är singel? Måste ju finnas en anledning!!"

Jag är kanske psykopat?

"Jag måste få se din nakna kropp!! Lägg upp dig helt  naken på din säng och ta en bild på en nyrakad dig!!"

Varsågod?

Ja, varför svarar vi inte? Det är ju ändå konstigt med tanke på alla fantastiska erbjudanden vi får. 9 dickpicks på en vecka. Hallelujah? Funderar på att trycka en pekbok... "Find your husband"? Kan bli min nästa storsäljare? 

over and out. 

/Singelkatten...

5 kommentarer:

  1. hahahaha är vi "killar"verkligen sådana?
    men det är klart att det finns folk till allt. nästan så man skäms på deras vägnar ju.
    hur som helst så är det underbar läsning när du lägger in sådana inlägg, helt underbart.
    ha det gott och lycka till i "dejtingdjunglen"
    mvh
    bonne

    SvaraRadera
  2. En av anledningarna till varför jag pausat min profil typ 10 ggr.
    Man blir nästan avskräckt tillslut. Och att som man försöka sticka ut i mängden som normal bland alla idioter
    är ta mig tusan inte lätt.

    SvaraRadera
  3. Åh, hjälp, igenkänningen... Sjukast är ju att det inte ens är överdrifter..

    SvaraRadera
  4. Jobbar som distriktssköterska på en vårdcentral. Föreslog vi skulle sätta upp att snopp-bilder i personalrummet och ha en tävling-gissa yrket.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!