Klipp bort idioten?

Då var julen äntligen över och med det dör ju förhoppningsvis också alla dåliga julskämt på dejtingsidorna ut. Får jag ett till "Hej snygging. Jag har staken framme och kulorna i granen - vill du komma och fira lite med mig?" så skallar jag någon! INGEN tjej nappar på det. INGEN. Jag lovar. Och vad fan är det vi ska fira? Jesu Kristi födelse eller det faktum att du står där ensam hemma i vardagsrummet och ollar julgranen? Är det så mycket att fira egentligen?


Jag tänkte lite på det här med hur man gör "reklam" för sig själv i dejtingvärlden. Det är ju oerhörda kontraster där ute. Lite som på facebook. En del kör helt vanliga selfies, några har fina semesterbilder, andra går all in och plockar fram sina 5 år gamla "modell-för-en-dag"-bilder och de blyga (eller fula?) kör bilder på sina husdjur. En del har 10 olika bilder som ser ut att vara på 10 helt olika personer. Får man då välja vilken look som ska vara aktuell för dejten?

Och alla de med en hund som profilbild...vad menas? Hundtricket? Är det hunden man ska dejta? Allergikoll? Förkärlek för doggystyle? Jag blir ju lite osäker här känner jag. Det jag kan konstatera är i alla fall att 70 % av alla killar behöver en kort lektion i valet av profilbilder. Det är ju såklart inte utseendet som är viktigast men tyvärr ändå ganska avgörande i en sjukt ytlig nätdejtingvärld. 

Jag skulle kunna köra lite kurser i ämnet kanske online..? "Att välja profilbild". Man behöver inga filter och sånt trams men vi vill ju hellre se ögonen än näshåret. Vinkeln för fan!? Hur svårt kan det vara? 

Roligast ändå är alla de som har parbilder som profilbild när de söker en ny partner. Parbilder där de RITAT ÖVER sin fd flickvän i ett billigt bildredigeringsprogram. Man orkar liksom inte ens bemöda sig att klippa bort henne eller att ta en ny selfie. Nej, man rotar helt enkelt fram semesterbilden ifrån den där romantiska dagen på Lanzarote 2009 och sätter bara ett rött kryss över dåvarande sambon. Fantastiskt! "Här var jag solbränd - nu kommer jag få ligga!"


Man får ju skitbra vibbar av de här bilderna! Man vill ju väldigt gärna bli den där överkryssade tjejen sen när man inser att det inte funkar att leva med en man som inte orkar byta kallingar utan bara gör ett kryss i dem. Skärp er för helvete. 

//M. 

14 kommentarer:

  1. Hahahahahaha!!! Älskar dig!! "Skallar jag någon!" Hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju nära en skallning ibland! ;)

      Radera
  2. hahaha du är ju för go du!! vart får du allt ifrån? tur man gått ut från alla dejtingsidor , annars hade man väl fått en giftig kommentar!!
    ha det bäst och lycka till i dejtingvärlden.
    /bonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack bonne! Är du färdig i dejtingvärlden nu då? Tips? ;)

      Radera
    2. färdig och färdig, gav väl mer upp kan man säga, fortfarande "lycklig" singel eller ja lycklig vete fan men singel iallafall!

      Radera
  3. Den ensamma bullmamman28 december 2020 kl. 08:18

    " Man vill ju väldigt gärna bli den där överkryssade tjejen sen när man inser att det inte funkar att leva med en man som inte orkar byta kallingar utan bara gör ett kryss i dem. "
    HAHAHA!!! Älskart! Känner igen mig i ALLT du skriver. Det är verkligen en sjuk värld där ute. Älskar att du är med "oss" där ute och sätter ord på det, hahaha. Du är bara bäst!!

    Nya bloggen är bäst ever!!! Snälla gör en bok om detta! Singelkatten är GULD!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla du! En bok...blir det nog. ;)

      Radera
  4. Ja, man vill ju både byta kön och planet när man läser hur vi män beter oss där ute.
    Lycka till och hoppas du hittar ett guldkorn i högen. Du är både vacker, klok och rolig.

    Önskar ett Gott Nytt År!

    Kennet H.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kennet!

      Haha, ja...jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det finns ju som sagt bra killar också där ute och det finns garanterat tjejer som beter sig sjukt konstigt där ute med. ;)

      Gott Nytt År!

      Radera
  5. Haha. Du är så bäst. I vanlig ordning!! ;)
    Men får man fråga hur det kommer sig att du bytte blogg?
    (Sorry, för nyfikenheten om det är privat!)
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Jag tröttnade på min gamla blogg, tappade suget lite. Tycker dessutom inte att ungarna är speciellt roliga att skriva om längre, haha. De är i en ganska tråkig ålder där de mest hänger på sina rum. Alice är dessutom 13 år nu och jag känner att jag vill hålla henne utanför mina sociala medier i viss utsträckning.
      Och ja, så är jag ju singel numera och en helt ny marknad har öppnat sig. Finns ju gott om material att skriva om som inte passar i en "mammablogg". ;)

      Kul att du hittat in!

      /M.

      Radera
  6. Som du beskriver det, är det nog på många håll på dessa sidor från båda hållen!

    Men alltid roligt och läsa dina inlägg!

    Tänk om en annan hade fått tillbringa tid i ditt sällskap, skulle tro att en hade haft hur roligt och trevligt som det bara är möjligt!
    Fått vara med när du brainstormar och se hur du både blir frustrerad och arig för att i nästa stund ligga dubbelvikt över insikten av så många tokiga människors beteende.

    Får önska dig vackra Malin och din familjen en God fortsättning och ett Gott Nytt År

    /Lars-Åke

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!