Ska vi ses ute?!

Messade med en gammal kompis igår som förvånade sig över mitt tråkiga singelliv. "Du som är snygg, rolig och social och känner allt och alla, hur kan DU vara singel?! Till och med min gamla granne med Epa och hockeyfrilla har gift sig nu! Skärpning Malin!"

Ja, det är ju kanske lite tragiskt, haha. Men jag vill ju inte ha någon bara för att "ha någon". Men jag måste ju ändå säga att jag anstränger mig! En kompis sa till mig att "Du ska alltid vara beredd Malin! NÄR SOM HELST kan han dyka upp! Han! Mannen i ditt liv! Där du minst anar det. På Ica Maxi, posten, du kan möta honom på en promenad...på skolan! Så var beredd och mottaglig så ska du se att du hittar kärleken!" Skitbra tips ändå och jag är ju inte den som inte tar till mig av kloka råd. Så här lämnade jag till exempel Elton i skolan idag:


Jag menar...hur mer redo kan jag vara? Jag är ju så jävla beredd och redo att jag redan gått förbi alla jobbiga/pinsamma lära-känna-stadier mentalt och är i skedläge i soffan med taggiga ben med mystofflorna på. HUR MYSIGT är inte det liksom?! Kan man vara mer "öppen" för en riktig relation?! Dessutom hittade jag vår picknick-ryggsäck i bilen. I den finns alltid muggar, servetter, bestick och lite annat man kan behöva om man behöver nödfika med trötta barn under en bilresa eller något. Ja, eller om den här singelmamman nu skulle råka backa in rakt i sin framtida kärleks bil på Maxis parkering...och han precis varit inne och köpt en tårta kanske?! Då är jag SJUKT beredd:

Jag har hela uppsättningen - 24 delar. Om någon vill låna. Eller bjuda på tårta?

Men ja, det här med dejtingsidor är ju sjukt underhållande. Jag har inte provat det förut men efter övertalning ifrån en tjejkompis så har jag ju verkligen hittat en helt ny och helt fantastisk källa till underhållning. Släng er i väggen Familjen Wahlgren - nu är det humor på en helt ny nivå här hemma. Att min tjejkompis varit medlem på snart alla dejtingsidor som finns och bara träffat sjukt konstiga(!) människor ska inte få skrämma mig. I can do this...

...tänkte jag. Men den känslan var ju inte speciellt långvarig. Var fan har man hamnat liksom? Är det så här "singelmarknaden" ser ut och fungerar? Hittar folk "sitt livs kärlek" på det här sättet? På riktigt? Jag vill ju gärna tro att kärleken finns där ute någonstans. Den där människan som ska få hjärtat att slå extra hårt, få mig att sakna och längta. Men hittills har jag mest suttit och skrattat så tårarna sprutat, gömt mig bakom skämskuddar och googlat "personer som rymt från mentalsjukhus". Ja, det glimmar såklart till emellanåt med lite trevliga meddelanden men förvåningen är helt klart större än förväntan just nu...

Här följer några av de meddelanden jag fått i inkorgen under de senaste tre dagarna. Och observera då att detta är alltså sättet som dessa singelgrabbar valt att starta upp en eventuell konversation på...i sökandet efter kärleken:

"Snälla svara mig!! Jag blir så lycklig!! SNÄLLA!! Du är så vacker!! Snälla svara!! Jag är snäll!!!" 

Ja, här känner man ju direkt hur man vill packa ihop hela uppsättningen med penisbesticken och fylla flyttlådorna. Han är ju verkligen redo och har väntat klart! OCH han är snäll! Kan man begära mer?

"Hej Malin. Har du bra fötter?"

Alltså...hej hej! Jag vet inte riktigt. De är väl helt okej kan jag tycka. Självklart lite beroende på vad man ska ha dem till. Ställer du mig bredvid Usain Bolt kan jag ju erkänna att mina är jävligt värdelösa. Min ena "ringtå" på höger fot är dessutom lite sned efter en nära-döden-upplevelse i Turkiet 2018 där jag efter mycket kämpande och skam tog mig ur en monstervåg med bruten tå och bikinitrosorna vid anklarna... Men det är nog inget som blir avgörande här hoppas jag. Själv då? Bra navel? Kan bli en dealbreaker. Fan alltså... Det är mycket man ska ha ordning på innan man signar upp sig på de här sidorna. Det räcker inte med en ok profilbild och en klämkäck text. Man ska ha målade tånaglar också. 

"Kan vi ses UTOMHUS??!!"

Hej...Anders Tegnell? Självklart! Jag ställer mig på Willys parkering i Båstad ikväll vid 22. Jag har grå mystofflor, munskydd och en penisgaffel i bröstfickan. Ses!

"Hej! Du är så vacker och fin beskrivning. I min beskrivning står det att jag är singel men jag vill vara ärlig och berätta att jag är gift. Men du är så vacker och jag kände att jag verkligen ville vara ärlig. Hur går det för dig här inne? Skulle du kanske vilja ses? Vill verkligen träffa dig!"

Du låter ju verkligen som en riktig drömkille! TACK för att du är så ärlig! Det är ju utan tvekan en av de viktigaste egenskaperna hos en partner. Klart jag vill ses! Hemma hos dig blir bra. Fredag vid åtta? Jag tar med tapas för tre så fixar ni vin?

"Jag kan tricks med tungan som ingen annan man kan!"

Men lägg av!? Och jag kan spela "Vad tar ni för valpen där i fönstret?" på munspel! Blir ju LÄTT facetime ikväll!! Vilken jävla kanonkväll alltså! 

"Hej snygging! Tror du också på kärlek vid första ögonkastet?"

Din profilbild är en hund! För helvete!

"Jag vill titta in i dina vackra ögon i timmar efter timmar efter timmar. Jag vill kamma ditt fina hår och fläta det sakta med mina fingrar. Jag vill dofta på din kind. Jag vill lägga min panna mot din panna och jag vill smaka på dina salta tårar..."

Jag vill mest kräkas nu. 

"Hej. Hej. Hej? Vill du inte svara? Hallå? Hej. Hej Malin. Är du där? Hej. Hej. Hej, hur har du det idag? Är du där? Hej Malin! Hur mår du? Hej. Är du där? Vad jobbar du med? Hej! Hej Malin! Vill du inte prata med mig? Hej Malin. Vill du ses? Hej. Hej Malin! Vad gör du ikväll? Hej. Hej Malin! Är du där?"

Ja men TITTUT!! Här låg ju jag bakom soffan hela tiden och lekte kurragömma med dig!? Idiot. 

"Jag tänkte bara kika in och fråga om du blir lite sugen när du tittar på mina bilder där jag bara har boxershorts på mig?"

Ja, hade jag inte haft säkerhetsbältet på mig här hade jag ju halkat ur soffan!


Men jag ger inte upp. Min mamma sa alltid "Det finns någon för alla!" Jag vet inte om hon menade att jag var ful och skulle hålla modet uppe eller om hennes beskärda del av dejtinglivet fått henne att inse att det är MÅNGA där ute som kommer ha det liiite svårare än andra att hitta sin "match". 

Vi ses klockan 22 på Willys parkering Anders!

//M.

17 kommentarer:

  1. HHAHAHAHA!!! Skrattar så jag grinar!! Vet exakt hur det är men ingen kan ju kontra som du!! Älskar detta!! Bästa nya bloggen! Du är fan roligaste jag vet!

    SvaraRadera

  2. "Hej...Anders Tegnell? Självklart! Jag ställer mig på Willys parkering i Båstad ikväll vid 22. Jag har grå mystofflor, munskydd och en penisgaffel i bröstfickan. Ses!" 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    SvaraRadera
  3. Haha! Man kan bara älska dig 😘!
    Kram Maya (Hotell Tvärdraget)

    SvaraRadera
  4. Man skäms ju för fan över att vara man! 😱😓 Men tack för skrattet! Du är ju grymt duktig och rolig!

    SvaraRadera
  5. HAHAHAHA!! Dina svar!!! Du måste ju köra standup!!

    SvaraRadera
  6. En riktigt klockren beskrivning av dejting sidor 😂😂

    SvaraRadera
  7. Gråter!! Roligaste i år!! Exakt så är det! Man blir verkligen chockad över en dels starter av konversation.

    SvaraRadera

  8. Din profilbild är en hund! För helvete!

    🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    SvaraRadera
  9. Alltså, jag träffade min sambo på nätet för snart 12 år sedan. Då hade jag varit ute på dejtingsidorna till och från under några år. Visst fanns det en del stolpskott alltså, det kunde absolut kännas emellanåt som att man aldrig skulle träffa nån, men det här var ju deprimerande- vad har hänt? 😉😂 Väldigt underhållande för oss, men det känns ju för tragiskt om du på ett par dagar fått ta emot detta och det anses helt normalt. Nätdejting är tydligen nåt helt annat nu 😂😂😂 Jag ska kanske inte klaga mer på min sambo utan vara nöjd 😉🤪👍
    Anna i Göteborg...

    SvaraRadera
  10. Herre jäklar är det denna marknade man ska ge sig ut på nu som singel mamma...
    Låter inte så lockande, men dina svar OMG 🤣 jag ramlade nästan av köksstolen. Håller mig nog hemma med hunden tur att man inte har katt. Men vem vet jag har en bit kvar till 40. Då blir det nog en katt i present.

    SvaraRadera
  11. 🤣 ja alltså vad säger man...skrev ner mina egna reflektioner kring saken för nån vecka sedan

    Zappar lite på dejtingappen och funderar lite på hur killar/män tänker när de presenterar sig själva. Vet inte hur många som skrivit "jaha vad skriver man här då" i sin presentation, sen inget mer.
    Många är också de som skriver " Fråga så svarar jag"  Frågor om vad?
    Jordekorrarnas utsatthet? Klimathotet?

    Lite djäkla fantasi kan man väl ha när man skriver en presentation. Eller är det för mycket begärt?

    En del är trevliga att titta på, andra snygga, en och annan  skitsnygg och några ser ut som nåt katten haft ihjäl för tre veckor sen.

    Någon har en bild på sig själv där personen i fråga är helt knallröd av solbränna (enda fotot) och skriver "älskar sol och bad"  och inget annat- ehh va? Jomen det är just det som jag alltid sökt och det är det enda viktiga hos en dejt.

    En har tagit bild på sig i en sjukhussäng iklädd sjukvårdens ursexiga skjorta. Hmm vill jag leka vårdare så visst....eller vill människan ha sympatier? Varför ha en sån bild öht? Väcker många frågor en sån bild men ffa swipar man bestämt vänster.

    En har många bra bilder, bra text MEN när jag ser personens foto på sitt hem så tänker jag nope, i jämförelse så ser mitt hem ut som nåt barna hedenhös skulle skapat.

    En annan hade ett gammalt foto från lumpen. Tänker lite att men lille du - du är 50 år och väljer ett 30 år gammalt foto.....Varför?


    Åsså  alla dessa foto på bilar/mc/husvagnar/grässtrå/kattungar och vältränade magar. (Eller inga foto alls = gift/sambo. )
    Personligen skiter jag i om min ev dejt har Volvo lr BMW.
    Är man kattallergiker kan ju de fotona vara bra men f.ö känner jag att det inte direkt har nån betydelse för ev likes.

    En superfit kropp hade man väl kunnat tänka sig men att då själv vara ägare till en klimakteriesvettig, dallrande och ofit kvinnokropp.....no words needed!!!

    Festfoto är också poppis - klart man lägger ut ett foto där man e dyngfull med en cig  i munnen och en grogg i handen på en dejtingsida. Det är ju sjukt hett!!

    Sen kommer detta med ev kontakt om man matchar.  En del kan faktiskt skriva hela meningar och till och med stava. Andra - not so much!!
    Många hinner man knappt säga hej till förrän de undrar vilken bh storlek man har, ens övriga mått och hur man helst vill bli k***lad.  Undrar vilket svar man fått om man undrat över längd, vikt och omkrets på deras organ?? Antagligen hade de svarat med en bild där de stolt visar upp den. Det är då hornen växt och man velat skriva
    "Men kära nån vilken söt liten sak"

    Såhär när det börjar närma sig jul så vet man att man får meddelanden som
    - Gillar du hårda paket?
    - Vad sägs om ett julk**kl?
    Vokabulären hos en del är minst sagt bristfällig.


    Jag trivs alldeles ypperligt med mitt singelliv men ibland vill jag ha nån att träffa då och då. En friend with benefits liksom.  Behöver ingen hunk med talets gåva men vill nog ha någon som åtminstone utvecklats något från grottmansstadiet. Nån man faktiskt kan ha en någorlunda intelligent konversation med och som inte enbart kan uttrycka sig med könsord. Jag är inget geni eller retoriksnille och jag svär lite för mycket men jag klarar en konversation som sträcker sig längre än till könsord iaf.

    SvaraRadera
  12. Så är det på dejtingsidor... Men all uppmärksamhet är väl bra? Sägs ju så iaf 😂 Förresten vart ville du att jag skulle parkera min bil? 😉

    SvaraRadera
  13. Hahahaha jag dog det här var bland det roligaste jag läst på ett tag, vilka dårar det finns på dessa dejtingappar hahaha därför håller jag mig långt borta från dom kram från Norrlands Carina

    SvaraRadera
  14. Så bra skrivet..Det blir kanske som Gevalia reklamen, ”När du får oväntat besök” eller kanske än bättre som triss lotten ”Plötsligt händer det”.
    Så var fortsatt beredd på ditt sätt :-)
    Ta hand om dig...

    SvaraRadera
  15. HAHAHAHAHA!!!! Bästa jag läst!!! Så jävla sant! Älskar dina svar du är så sjukt rolig!! Det blir ju en bok om detta sen!! "Håll avstånd Björn! 😂😂😂 Klockren titel på bloggen med!!

    SvaraRadera
  16. Hahahaha jag håller med dig, har fått många liknande svar/brev då jag va ute på olika dejtingsidor. Till slut så ledsna jag och gick ur dem, provat de flesta från de som kostar till de som är gratis. Typ samma skit allihopa. Lycka till!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!