Tomteskägg?

Jag visste inte att det var olika teman man tvunget skulle behöva följa i dejtingvärlden. Eller jo, jag fattar ju såklart att folk gillar olika saker och att det finns olika sidor att söka kontakt via beroende på vad man längtar efter eller går igång på. Men det här med att alla snöar in sig på att det är jul nu...är det så det funkar? ALLA inleder konversationer med julrelaterade frågor! "Ho ho ho!" är vanlig. "Hej i stugan, är granen klädd?" har jag fått ett gäng. Och "Nu är det bara SJU dagar kvar till julafton, galet va?!" 

Ja, galet och galet...det vettefan faktiskt. Det händer ju liksom varje år. Jag har varit med om julafton 40 gånger, jag blir inte lika exalterad och chockad längre men hatten av för er som lyckas behålla en sån känsla! Måste ju vara fantastiskt spännande. Jag hade ju den känslan själv när jag var barn och trodde på Tomten men det dog lite med åren när man själv blev ansvarig för hans "verkstad" och leveransen av dyra klappar. Nu är det uppenbarligen en annan innebörd i uttrycket "Tomten kommer" och Tomten jag känner skilde jag ju mig ifrån...

Jag funderade lite på om detta med tematänket är specifikt för julen eller om detta följer med hela året sen? Vi har snart Påsk och kanske har jag sparat ihop mod nog då att starta en konversation själv. "Hej i stugan, här var det ägglossning!" Eller nej...jag vet inte...

Men ja, känner man avsaknad av julstämning så ska man ju verkligen kasta sig in på match.com eller liknande för där haglar verkligen julstämningen! Grabbarna sitter där hemma och småmyser med tomteluvan på och nynnar på Feliz Navidad dygnet runt nu och gör allt de kan för att sprida julstämning! Heja er säger jag i dessa tråkiga pandemitider! 

Julsex? Vad är grejen? Min första tanke är att många som varit ihop i hundra år kanske bara har sex på julafton och då är det ju såklart julsex. Men som en första date liksom? Och nu - när vi har Corona att ta hänsyn till. Vad ska man tänka på? Jultröjan från Rusta med ledlights kanske funkar? Är det den man ska dyka upp i? Och sen umgås utomhus och ha tantrasex på 2 meters avstånd? Ska man ta med en Janssons frestelse om man skulle bli hungrig på daten? Tomteluvan på och skinkpinnen inne? Alltså...hjälp. Nej, bättre kanske att åka till Bosse ändå. Han har ju ändå ålen...


Alltså, fattar ni!! Jag får BÅDE en komplimang av Tomten OCH hans nummer!!?? Släng er i väggen alla supermorsor där ute som "fejk-facetimar" med Tomten tillsammans med era barn i hopp om att de ska bli skrämda till snällhet den sista veckan. Här ser ni en med direktnumret - whoop whoop! Tack Tomten! Vi hörs imorgon!


Men va i helvete?! Är du på väg hit?! Har aldrig känt mig mer stressad inför julen som nu. Det är ju för fan bara den nittonde idag och jag sitter i soffan i mjukisbrallor, dricker rödtjut och äter ostbågar! Sluta stressa mig! Vänd och åk hem!!

Ja, som sagt. Det är ju humor i den här singelvärlden. Fick ett jätteargt mail idag från en kille som skrev "Nu har jag mailat dig på både facebook och instagram och via bloggen i över ett halvår och du har inte svarat en enda gång. Vem tror du att du är?? En prinsessa eller?? Vad är det du inte förstår?! Svara nu annars slutar jag skriva!!" Eeeh..? Tack för det här halvåret? Det var fint men nu känner jag att vi glidit ifrån varandra..?

Det känns oerhört komplicerat det här. Tänker att det inte ska vara så svårt utan att det kanske bara glimmar till och man får den där bra känslan i magen när man tänker på någon. Att det inte behövs skinkpinne och ledlights för att få lite pirr i magen. Kanske bara en promenad och en pepparkaka?

Men ja, jag har ju alltid möjligheten att "puffa" tillbaka på Björn Ranelid om inte annat! Heja honom! 

//M. 

10 kommentarer:

  1. Bara älskar dig och din blogg! Härligt att du är tillbaka katten!! Keep it up! Vi singlar behöver något att skratta åt, haha. Du är så sjukt rolig!
    Men du måste ju vara galet kräsen om DU är singel!!?

    SvaraRadera
  2. Man vill ju inte vara man när man läser detta, haha. Folk får ju skärpa sig!! 😱 Lycka till snygging!

    SvaraRadera
  3. Hittade hit imorse och har läst alla inlägg. Alltså jag älskar din humor och ditt sätt att uttrycka dig, hahaha. Klockrent rakt igenom!

    SvaraRadera
  4. 😂😂😂😂😂😂😂

    SvaraRadera
  5. Skinkpinne!!! Haahhahaha alltså du är helt enkelt störtskön Katten :)

    SvaraRadera
  6. Skinkpinnen! Dör lite här, hahaha. Så jävla rooliga syner jag fick. Heja dig!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!